søndag 25. november 2012


Hadde jo planen klar.. Skulle lage et idyllisk blogginnlegg om når fam Mosbron baker kakemenn..

Vel ikke var noen av medlemmene intrs i å ha på seg noe annet en veldig casual klær...
Deigen var så klissete at Iris kalte den rett og slett slimete..

Ble til at 3 av 4 barn satt seg i sofaen og så film, mens Iris og jeg gikk til angrep på Operasjon Slimete kakedeig!!

Men som i alle eventyr endte jo dette godt, og etter store mengder mel(Iris var veldig ivrig) ble det kakemenn, gode er de og!!


Takk og lov siden jeg har invitert brødrene mine på kaffi og kaker!!

Idag fikk jeg et lite hint om at jeg flytter på ting "iblant" da Elias sprang forvirret rundt og lette etter den svarte kurven som stod under det hvite bordet??? Vel ingen av delene står der de stod..



Er ganske klar for å pynte til jul nå, og jeg er RØD og pynter gjerne med tradisjonell julepynt:))
Det tror jeg faktisk skal klare å holde på også!

Alt annet ryker jeg jo rett som det er på..

Velkommen til ny følger, håper du vil like deg her inne hos meg:))

Ha en fin søndag!




6 kommentarer:

  1. Har Iris Lyst å bake kakemen til meg også? :) Disse så fantastisk gode ut:) En liten trøst, kidså mine pleier og å glo på tv når jeg baker;)

    Ønsker deg en kjempe fin søndagskveld:)

    Klem fra meg<3

    SvarSlett
  2. Har Iris Lyst å bake kakemen til meg også? :) Disse så fantastisk gode ut:) En liten trøst, kidså mine pleier og å glo på tv når jeg baker;)

    Ønsker deg en kjempe fin søndagskveld:)

    Klem fra meg<3

    SvarSlett
  3. Ein god dag for kakemenn baking :) I fjor hadde me slimete deig, og det førte til heftige gloser fra mor, som heldigvis hadde 8 års grense, men likevel.... Etter å ha vendt inn nokre poser med mjøl kom dei seg. Deigen i år er svigermor si oppskrift, og den var veldig mykje betre!! Men ja, det blei me, myself and I som stod for bakinga og alle mann alle som stod for spisinga etterpå ;-)

    Klem Eli

    PS! Velkommen som rogaland blogger!

    SvarSlett
  4. Hurra for enda en Roga-blogger ;)
    Velkommen skal du være -håper vi treffes ved neste anledning...
    Kakemenn ble dets er jeg ;) Vi bakte pepperkaker i går. Kos!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  5. hvite kakemenner er kjempedigg, og dine så knallgode ut:-) kjenner ellers godt til fenomenet at alle ungene maser i evigheter om å bake kakemenner/pepperkaker og når man først setter igang med julemusikken osv så står jeg plutselig der helt alene:-) klem

    SvarSlett
  6. hei:) så kjekt med en ny blogg å kikke på!
    heheh herlig hvordan det kan (pleier) gå med den bakinga;) jeg hadde og planer om å bake kakemenn i helgå, men de ble det ingenting av... Dine så kjempegode ut!
    hilsen fra june:)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten hilsen, da blir jeg glad ♥
Klem fra Charlotte