tirsdag 1. mai 2012

Kom mai du skjønne..

Kom, mai, du skjønne, milde,
gjør skogen atter grønn,
og la ved bekk og kilde fiolen blomstre skjønn!
Hvor ville jeg dog gjerne at jeg igjen deg så!
Akk, kjære mai, hvor gjerne gad jeg i marken gå!


Om vint'ren kan man have
vel mangt et tidsfordriv;
man kan i sneen trave - å ja, et lystig liv!
Men når seg lerken svinger
mot sky med liflig slag,
på engen om å springe -
det er en annen sak!


Kom derfor, mai, du milde,
gjør skogen atter grønn,
og la ved bekk og kilde
fiolen blomstre skjønn!
Hvor ville jeg dog gjerne
at jeg igjen deg så!
Akk, kjære mai,
hvor gjerne gad jeg i marken gå!

 Det er 1 mai nå, og vi skal starte årets grillsesong:)) Men det er jo midt på natta, så får vel sove litt før den offisielt starter;) Har vært på varetelling,så jeg måtte gire ned litt først.. Det har vært en særdeles effektiv dag, så senga skal bli god nå:)

Nattaklem fra fru Mosbron

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten hilsen, da blir jeg glad ♥
Klem fra Charlotte