søndag 27. januar 2013

Søndag


Søndag er siden 1973 i Norge regnet som ukas siste dag (ISO 8601), mens den i andre land regnes som ukas første (etter blant annet kristenjødisk og egyptisk tradisjon). Navnet søndag kommer av norrønt sunnudagr (solens dag).
Ifølge kristen tradisjon og lov om helligdager og helligdagsfred[1] er søndagen en helligdag i Norge, og en dag for hvile. Den representerer Kristi oppstandelse på tredje dagen og er derfor den viktigste fest- og gudstjenestedagen i de fleste kristne kirker.
En måned som har søndag som sin første dag, vil få en fredag den 13.
Wikipedia

Så liker du fakta? Er gift med et vandrende lesikon jeg føles det av og til ut som;) Suger til seg all mulig fakta, men sliter litt mer med sånn viktige ting som når jeg skal i klubb f.eks..
Men ungene synes jo pappen er kjempe smart, og det er jo bra:) Lurer i grunn på hva de synes om meg da??  Blir kanskje ikke like imponert over at ting bytter plass til hver enn tid? Og at jeg "maler alt hvitt".. Joda tror nok de liker meg og, jeg har tross alt gitt dem livet;)

Inatt ble Milla atter en gang syk, 3 gang på en måned.. Feber og hodepine.. Fikk tatt vekk vondten med smertestillende, så hun har hatt en grei dag etter det..
Iris har nesten mistet stemmen, så hun ønsker å gå på sykehuset for å få vekk whiskeystemmen-haha.. Men ellers full i fart..
Elias er og forkjølt, men stopper der heldigvis..

Jeg har holdt søndagen som hviledag idag, for en skal jo det?? Har blitt hekta på en av seriene jeg leser(8 totalt*stønn*) som har samlet seg litt opp.. Så nå holder jeg på med bok 4 siden igår.. Derfor må jeg faktisk ha lesepauser, ellers så blir INGENTING gjordt her i huset.. Står og leser mens jeg lager middag liksom..

Og så er jeg skikkelig snopesjuk..

 Godt vi hadde rester ikke sant?

Ha ein fine søndagskveld<3

1 kommentar:

  1. Hi hi, du har en flott formidlingsevne du altså.
    Husker mamma var ekstrem på det dere leksikonet- samme hvilket fa. selskap eller hva debatten gikk ut på- hørte du fra henne- jeg går å finne leksikon.
    Jeg er så glad for å kunne google ting, når ungene kommer hjem med lekser jeg ikkje forstår ordlyden i- og ja de går i 2 og 5 klasse..he he.
    Huff nå må dere få bli friske snart altså.
    Gode tanker sendes din vei.
    Klem fra karianne

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten hilsen, da blir jeg glad ♥
Klem fra Charlotte