lørdag 26. januar 2013

Lørdag


Lørdag er ukas sjette og nest siste dag. Lørdagen inngår i helga, og ses derfor normalt på som en dag for avslapping.
Navnet «lørdag» kommer av det norrøne laugardagr, («vaskedag») og var tradisjonelt dagen man utførte rituelle vaskeseremonier.[1]
jødisk tradisjon er lørdagen kjent som ukas siste dag, og dagen for sabbat. Sabbat går igjen i navnet for lørdag på tysk (samstag), fransk (samedi), italiensk (sabato) og spansk (sábado).
I følge den romerske kalenderen er lørdagen Saturns dag, derav det engelske navnet Saturday.
I den vestlige verden blir lørdag sett på som en uformell festdag. Barn får ofte lov av foreldrene sine til å spise slikkerier på kveldstid (lørdagsgodt). Yngre mennesker bruker lørdag til festing fordi de har søndagen fri til å komme seg igjen før arbeidsuka begynner igjen.
Wikipedia

Lørdagen min består av litt vasking,avslapping, lørdagsgodt og ikke festing..
Har en annen i huset som tydeligvis fikk nok av det siste i går og har konsentrert seg om AVSLAPPING idag.. 
Når han spurte om det var greit han gikk ut igår, sa jeg at da fortjente jeg ei stjernepute.. Vet ikke om han svarte OK på det spørsmålet eller neste, så da tolket jeg det som ja jeg..


Kjøpt på Kremmerhuset, likte den veldig godt:) Av og til bytter jeg om kosestol, så nå er det Ektorpen sin tur..
Nå får jeg finne frem lørdagsgodtet-jippiiiiiii!!

3 kommentarer:

  1. Litt deal må ein jo inngå,hihi og den puta var jo bare så fine,skulle ønske vi hadde Kremmerhuset her,kanskje eg burde skrive ein Mail til dei:)?
    Kos deg med lørdagsgodtet søte deg:)

    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Fin pute :-) Så kjekt at du var fornøyd med læreren på kulturskolen, det er søsteren min :-)

    SvarSlett
  3. så koselig kosekrok!!! digget den tøffe puten altså!!

    Ha en fiiin søndag!!

    Klem fra Yvonne

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten hilsen, da blir jeg glad ♥
Klem fra Charlotte