mandag 17. september 2012

Gleden med blomster

Idag har jeg jobbet ettermiddag:))
Vi har mange koselige kunder, og som en veldig sosial/jabbete person kommer jeg ofte i god kontakt med dem;) ( he he litt selvskryt der ja..)
Idag var det en smilende mann som kom borti rosene vi har ved kassen. På tull sa jeg at de blomstene kallet på ham og a det var nok meningen at han skulle kjøpe det hjem idag;)
Vet du det endte opp med at han kjøpte en fin rød rosebukett til konen sin<3

Tenk om jeg kunne brukt tankeoverføring til MIN mann og?? Hihi..

Men nå sitter jeg ihvertfall her med en god følelse i magen om at det var ihvertfall ei heldig dame som fikk blomster idag, og JEG hjalp til;)


Rosen er den mest populære blomsten å gi bort, kanskje nettopp fordi den er kjent som den ekte kjærlighetsblomsten. Blomsten har sin egen symbolikk i både i antall og farger, derfor mener blomsterspråket at enkelte farger passer bedre å gi til kjæresten enn til kompisen.
Rødt: Betyr ”jeg elsker deg”, men står også for respekt, mot og lidenskap.
Rosa: For å vise at en setter pris på noen eller for å vise takknemlighet velger man mørkerosa, mens lyserosa står for beundring og sympati.


1 kommentar:

  1. Så fint at du var med på å skape hverdagsglede hos denne mannen og konen hans! Han synes sikkert det var stas og gi roser og konen ble nok kjempeglad for å få dem. Det er jo ikke alltid mennene kommer på slike ting som blomsterkjøp selv, hihi ;-)

    Lekkert lysfat under her!

    God tirsdag videre til deg!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten hilsen, da blir jeg glad ♥
Klem fra Charlotte