tirsdag 23. oktober 2012

Feirer du halloween??

Halloween er det engelske navnet på allehelgensaften, det vil si natta før allehelgensdag, den katolske minnefesten for helgener og martyrer, og feiringa av denne kvelden. Ifølge engelsk tradisjon feires halloween om kvelden den 31. oktober, dagen før 1. november, mens allehelgensdagen eller «helgemess» i Norge er lagt til første søndag i november.
(kilde Wikipedia)

Herr og fru Mosbron er ikke noe fan av å feire Halloween i Norge.. Den "tradisjonen" mener vi er butikklaget.. Liker mye bedre søte barn som går julebukk<3

Men.. Dette forstår jo ikke Mosbron barna, som naturligvis ønsker å gå rundt å tigge snop!!
 Vel vi nekter dem ikke, og de får lov til å kle seg ut som nifse tiggere. Knep får de ikke lov til, ikke våger de heller;)
Men å PYNTE skjer ikke!! 

Kjøper inn snop selvsagt.. Ifjor kom ikke noen, vi bor litt "gjemt"-hoho!! Er ganske spart for loddselgere også;) 

Med dette avslutter jeg med Elias sitt bidrag til Halloween maske:




1 kommentar:

  1. Jeg må innrømme at dette er noe ikke jeg liker heller. Og når vi flyttet til Asker så ble det stoor press på å gå knask eller knep. Barna mine måtte skrive en "stil" om historien til Halloween. Så de skjønte at dette ikke var en norsk tradisjon som julebukk. Men, dette blir vell barnas tradisjon nå.... Ikke for de lov til å gå kledd som noen djevler og ikke for de gjør noe knep!

    Klem Davina

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten hilsen, da blir jeg glad ♥
Klem fra Charlotte