søndag 19. mai 2013

Søndag, 1 pinsedag og fantastisk sommervær <3
(17 mai derimot....)
Idag har vi sammen med mamma, brødrene mine og deres kjære vært på tur til Bukkøynå. Det er på Avaldsnes hvor de har laget det kjempefint med gode veier og en flott vikinglandsby.Avaldsnes hvor JEG er vokst opp er det masse flott historie:)
Litt måtte jeg jo fortelle mine arvinger, så da valgte jeg Maria Synål:

Legenden sier at når denne bautasteinen treffer kirkeveggen, da blir det rett og slett dommedag!! For leeeeenge siden tok faktisk munkene og kappet av toppen på steinen.. 
Her prøver Elias å dytte den opp igjen;)

Ved siden av kirka er det bygget et flott museum i terrenget

Stiligt? 

Vel fremme på Bukkøy var det grilling og vassing i vannet:)

Tantehunden min Ronja var selvsagt også med:) 

Noen vakre men hissige svaner holdt oss også med selskap

Noen som vet hva denne skapningen er? Kuul!!

Rett ved siden av oss satt Elisabeth med sin idyll familien, kjempekoselig:)) Vi pratet selvsagt om sommerens happening 1 juni da 50 flotte bloggere skal ha Sommerkos på Haugalandet arrangert av flotte Karianne og Maia:))
Sjekk denne utrolige sponsorlisten, gleder meg som en unge til foredrag og ikke minst goodiebags:

Nå er jeg passe solbrent og kokt, men heller det enn regn og kulde:)))

Nå kom nettopp lille prinsesse inn:
"kor e aloviren? Marthe har brent seg på foten!" Måtte tenke litt, men ah aloe vera ja..Ikke verst av en 4 åring det;)

Ha en fin pinse helg folkens!


4 kommentarer:

  1. Koseligt å møta på deg i dag i sammarværet ;-)
    GLEDE meg te bloggtreff ;-)
    Klems Elisabeth ;-)))

    SvarSlett
  2. Såg kosligt ut,kjekt me familiedager i sånn finvær:-) Her har det ikkje vært så møkje kulturelt, men heller skraping av vindumaling:( eg blir sprø altså "dritt jobb". Men litt sol på kroppen har eg iallfall fått,så det vege litt opp (hihi). Ha ei fin helg videre.
    Klem siv mette

    SvarSlett
  3. Så herlig med tur i detta fine været,må jo bare nytes fullt ut:)blir kanonkjekkt med bloggtreffet,gleder meg!
    Nyt kvelden!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Det så ut som en flott tur, deilig med varme igjen! Og så søtt da med Aloviren, hi hi) ha en fiin kveld!!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten hilsen, da blir jeg glad ♥
Klem fra Charlotte