fredag 30. august 2013

Det er helg folkens, har dere planer? Kanskje planen rett og slett er vannrett i sofaen?

Ikke her gitt..

Idag har jeg vært hos mamma for å få hjelp til å fikse bunaden til Anna, for nei ikke noe sydame selv! Og på et så dyrt plagg som bunad her, bakker jeg klokelig unna!

Anna sin bunad er nydelig, vinterdrakten til Hardanger<3
Mamma har stått for all broderingen, var forsåvidt den som bestemte at hun skulle ha akkurat den bunaden;) Samme som når hun valgte navnet hennes.. Men ok klokt å lye mammen sin(hører dere barn??)

Jeg har nå strøket skjorta og nederst på skjørtet som mamma la opp. Da  savnet jeg virkelig svigermor..
Stakkars mine barn.. Håper de og får gode svigermødre..



Alle de nydelige detaljene<3 Og selvsagt enda finere på Anna og med all sølvet til..
Takk mamma:-*

Undertegnede har og Hardanger bunad, den røde, men tror den må ha krympet i skapet gitt?? Nå er det nok Charlotte, skjerp deg!

Og grunnen til at bunaden kom frem er at vi skal i dåp nr 2 på søndag. Da er det minstebroren min sin nydelige jente som skal døpes-Elina<3 Anna skal være fadder og greier.. Det blir en dagstur til Sauda, det er jo kjekt:)

Imorgen er det litt jobbing og familie selskap, så da var den dagen og booket!
 Hus og him skal fornyes i helga, gleder meg veldig til resultatet. Kommer nok et blogginnlegg neste uke! 

Da var fredagskvelden her, og jeg har tent lys i ny fin stake fra Åhlens:)


Klem


13 kommentarer:

  1. Wow,for en nydelige bunad!
    Kos dere i dåpen,stas med fadderjentå:)
    Så spennende me butikken,må jo komme innom deg ein dag når nye varene er kommet:))
    Kos deg i helgen,så snakkes vi en dag:o)

    SvarSlett
  2. Så nydelig bunad,utrulig vakker:))skal eg til Katmøy ein gang så må eg kikke innom den fine butikken du jobber på:)
    Nyt helgo!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Så vakker bunad!! Kos deg masse i hælja))) Her blir det jobbing i skøytehallen , skal lage nye program til noen av elevene mine) Fiiine lysestaker du har også by the way)) klem

    SvarSlett
  4. Det var ein skjelden bunad, den har eg ikkje sett før. Nydelig var den, så flink mamma du har. Blir dåp på oss neste søndag, skal være faddere, det er en ære for den søte lille tassen;)) du må nyte helga, å eg takke for alle trofaste kommentarer på bloggen min, me burde hatt ett lite kaffiselskap i høst:)? Masse klemmer fra Ann Elin

    SvarSlett
  5. Kjempe flott med Hardangerbunad! :)
    Svigerfamilien min e fra Hardanger, men jeg har dessverre ingen bunad ennå! Alltid ønsket meg, men e jo så utrolig dyrt! :/

    Fine lysestaken fra Åhlens har jeg også, kjempe fornøyd med ann! :))

    Kos deg i dåpen på søndag! :)

    Knip fra Evy

    SvarSlett
  6. så nydelige bunad! Alltid koseligt med dåp ;o)
    Fornying på Hus & Him? Spennende ;o)) Va faktisk innom i dag ;o)
    Nyt helgå Charlotte..og du..det e kje barra din bunad så har krympa *kremt* ;o);o)

    SvarSlett
  7. VAKKER BUNAD
    HAR EIN BUNAD SÅ HAR EIN ANNTREKK TIL MANG EN FEST
    SÅ EKSTRA GØY DA BESTEMOR HAR SYDD
    HA EI FIN HELG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  8. VAKKER BUNAD
    HAR EIN BUNAD SÅ HAR EIN ANNTREKK TIL MANG EN FEST
    SÅ EKSTRA GØY DA BESTEMOR HAR SYDD
    HA EI FIN HELG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  9. Oj, ja det må eg seia var ein nydelig bunad! Den har heller ikkje eg sett, guri så kjekt å ha ein bunad som ikkje alle andre har :) Før eg skulle konfirmerast valgte eg Sunhordlandsbunad, då budde me på Sunmøre og eg ville ha ein bunad som ikkje alle andre hadde. Men så flytta me gitt, til Sunhordland, hehe, så då hadde eg ein bunad som alle andre hadde likevel ;-) Men eg elsker bunaden min, den minner litt om hardanger bunaden med rødt liv, men eg har vevd forkle og me har ikkje perlebrodert belte og bringeduk. Bunad er nydelig. Eg føler meg alltid fin når eg har bunaden på, burde hatt den på kvar dag ;-)

    Lykke til i dåpen!

    Klem Eli

    SvarSlett
  10. Hej Charlotte
    den var riktigt vacker :)
    å missa nu inte.....

    BLOGGPARTYT

    fortsätter....
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvarSlett
  11. Så flott bunad. Jeg har arvet min farmors bunad, Vest Agder bunad. Jeg er så glad i den, og går med den når jeg kan ;-) Ønsker deg ei spennende ny uke og en glad mandag. Klem fra Monica.

    SvarSlett
  12. Såå fiin bunad! Jeg drømmer om jubileumsdrakta til Oslo jeg da.

    Ønsker deg en nydelig tirsdag. Her skinner sola og jeg har ett spennende kundemøte ikveld :) Min andre kunde i min veldig nye Fabelaktig-portefølje *iiik*

    klemklem

    SvarSlett
  13. knallfin bunad:-) Jeg har ikke bunad selv og guttene mine er ivertfall ikke interessert nå som de begynner å bli store (les:større)ønsker deg en fin uke Charlotte :-)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten hilsen, da blir jeg glad ♥
Klem fra Charlotte